줌인 해외원서 리포트


Company of One: Why Staying Small Is the Next Big Thing fo..

Company of One: Why Staying Small Is the Next Big Thing fo..

하나의 기업

저자 PAUL JARVIS 출판사 Houghton Mifflin Harcourt

Growth has been hacked to simply mean “more”. More revenue, more customers, more employees, more products, more, more, more. That’s a tragically myopic view of growth. Paul Jarvis will help you open your eyes to a broader, wiser definition of growth. One of learning, one of betterment, one of contentment..

It Does not Have to Be Crazy at Work

It Does not Have to Be Crazy at Work

효과적으로 일하는 회사

저자 Jason Fried 출판사 HarperBusiness

In this timely manifesto, the authors of the New York Times bestseller Rework broadly reject the prevailing notion that long hours, aggressive hustle, and "whatever it takes" are required to run a successful business today.

Imagine It Forward

Imagine It Forward

상상의 힘

저자 Beth Comstock 출판사 Currency

Dream Teams

Dream Teams

모두가 함께 일하는 드림팀

저자 Shane Snow 출판사 Portfolio

Award-winning entrepreneur and journalist Shane Snow reveals the counterintuitive reasons why so many partnerships and groups break down--and why some break through.

Lost And Founder

Lost And Founder

창업자의 비밀

저자 Rand Fishkin 출판사 Portfolio

Never Lose a Customer Again

Never Lose a Customer Again

고객을 잃지 마라

저자 Joey Coleman 출판사 Portfolio

Joey's explanation of customer experience is genius. It completely reframed our business and led us to become the leader in our field. I don't just recommend Joey or his book - that's not a strong enough statement. If you don't implement these ideas in your business, you're going to lose to someone who does.

The Best Team Wins

The Best Team Wins

최고의 팀이 이긴다

저자 Adrian Gostick 출판사 Simon & Schuster

The New York Times bestselling authors of The Carrot Principle and All In deliver a breakthrough, groundbreaking guide for building today’s most collaborative teams—so any organization can operate at peak performance.

The Four Disciplines of Execution

The Four Disciplines of Execution

위대한 실행의 비결, 4DX로 시작하라!

저자 Sean Covey 외 출판사 Free Press

전략 개발은 쉽다. 전략은 사실 한 번의 펜 놀림으로 바뀔 수 있다. 정작 어려운 문제는 바로 전략 실행이다. 특히 인간 행동의 중요한 변화를 필요로 할 때는 더더욱 그렇다. 전략을 실행하고 중요한 목표를 달성하는 일은 새롭고 일상과 다른 무언가를 시도하는 일이다. 이것은 대개 근무 시간 대부분 구성하는 “분주한” 활동과..

Smart Pricing

Smart Pricing

와튼 비즈니스 스쿨 ‘가격책정 클래스’ 담당 교수가 말하는 가격정책에 필요한 9가..

저자 Jagmohan Raju, Z. John Zhang 출판사 Wharton School Publishing

가격책정(Pricing)은 절대적으로 중요하고도 기본적인 비즈니스 요소임에도 불구하고 많은 기업들이 이에 관한 신중한 전략을 갖지 못한다는 사실은 놀랍기 그지없다. 실제로 대다수 경영자들은 가격을 혁신적으로 책정하는 데 심사숙고하는 경우가 거의 없다. 대신 원가가산 가격책정, 경쟁 기준 가격책정, 또는 사람들이 관심을 기..

Seizing The White Space

Seizing The White Space

여백(White Space) 경영, 그 성공의 조건

저자 Mark W. Johnson 출판사 Harvard Business Press

소형 전동공구를 제작하는 힐티(Hilti)라는 회사가 있다. 1990년대 후반 이 회사는 시장이 점점 더 범용화되고 있다는 사실을 눈치챘다. 건설 노동자들이 전동공구를 일회용 용품 정도로 여기고 필수품임에도 불구하고 비가 오면 그냥 방치할 정도로 관리를 소홀히 하는 것을 보고 범용화가 상당 부분 진행되었음을 파악한 것이다. ..